"Yagona xamda ishonch telefonlari" ni shakllantirish reglamenti
O'zbekiston Respublikasi Sog'liqni saqlash vazirligining 1003 raqamli ishonch telefoni
REGLAMENTI
- UMUMIY QOIDALAR
1. Mazkur Reglament O'zbekiston Respublikasi Sog'liqni saqlash vazirligining 1003 raqamli ishonch telefoni faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
- Vazirlik "Ishonch telefoni" -davlat organlari va tashkilotlari tomonidan davlat xizmatlarini ko'rsatish bo'yicha jismoniy va yuridik shaxslaming telefon orqali murojaatlarini qabul qilish, ularga javob berish xizmatlarini ko'rsatuvchi bo'linma hisoblanadi.
- Mazkur reglamentda quyidagi asosiy tushunchalar qo'llaniladi:
ishonch telefoni - jismoniy va yuridik shaxslarining qonuniy huquqlari, erkinliklari va manfaatlarini ta'minlash masalalari bo'yicha arizalar, takliflar va shikoyatlami qabul qilish uchun telefon aloqasining maxsus liniyasi;
chaqiruv - jismoniy shaxsning telefon aloqasi orqali ishonch telefoniga qilgan murojaati;
operator - chaqiruvlar bilan bevosita ishlovchi shaxs;
ariza - huquqlami, erkinliklami va qonuniy manfaatlami amalga oshirishda yordam ko'rsatish to'g'risidagi iltimos bayon etilgan murojaat;
taklif - davlat va jamiyat faoliyatini takomillashtirishga doir tavsiyalami o'z ichiga olgan murojaat;
shikoyat - buzilgan huquqlami, erkinliklami tiklash va qonuniy manfaatlami himoya qilish to'g'risidagi talab bayon etilgan murojaat.
II.ISHONCH TELEFONI ISHINI TASHKIL ETISH
- "Ishonch telefoni" faoliyati ustidan tashkiliy-uslubiy rahbarlik Sog'liqni saqlash vazirligining Murojaatlar bilan ishlash bo'limi tomonidan amalga oshiriladi.
- "Ishonch telefoni" faoliyat yuritishi uchun alohida xona, tegishli qurilmalar va dasturiy mahsulotlar, axborot va kommunikatsiya tizimlari bilan tegishli tartibda ta'minlanadi.
- "Ishonch telefoni"ga tushayotgan murojaatlar tunu kun uzluksiz qabul qilinadi.
Vazirlikga yuklatilgan vazifalar va funksiyalardan kelib chiqib, Vazirlik "Ishonch telefoni" ish rejimi mazkur vazirlik tomonidan alohida belgilanishi mumkin.
Vazirlik "Ishonch telefoni" raqamlari vazirlik tomonidan mustaqil belgilanadi va majburiy tarzda ulaming rasmiy veb-saytlarida joylashtiriladi.
- "Ishonch telefoni" asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
aholi bilan to'g'ridan-to'g 'ri muloqotni tashkil etish, ulaming huquqlari, erkinliklari hamda qonuniy manfaatlarini to'laqonli himoya qilishga qaratilgan, murojaatlar bilan ishlashning samarali tizimi faoliyatini ta'minlash;
murojaat qilishga oid konstitusiyaviy huquqning so'zsiz amalga oshirilishi uchun sharoitlar yaratish;
Sog'liqni saqlash vazirligining "ishonch telefoni "ga kelib tushgan murojaatlaming to 'liq, xolisona va o'z vaqtida ko'rib chiqilishini tashkil etish.
- "Ishonch telefoni"ga bo'layotgan chaqiruvlaming ko'pligi sababli boshqa qo'ng'iroq qiluvchilarning uzoq navbat kutib qolishini oldini olish maqsadida "Ishonch_ telefoni"ga kelib tushayogan chaqiruvlaming davomiyligi 10 daqiqadan oshmasligi lozim. Mazkur talabga javob bermaydigan chaqiruvlar avtomatik tarzda aloqa tarmog 'idan uziladi.
- "Ishonch telefoni"ga kelib tushgan murojaatlar kelib tushgan vaqtdan boshlab 30 daqiqa ichida "edo.ijro.uz" elektron hujjat aylanish tizimida ro'yxatdan o'tkazilishi shart.
- Operatorlar tomonidan tushuntirish berilgan, joyida hal etilgan yoki hududlardagi ishonch telefoniga mas'ul operatorlarga bog 'lab berigan murojaatlar "edo.ijro.uz" elektron hujjat aylanish tizimida ro 'yxatga olinmaydi.
III. "ISHONCH TELEFONI" OPERATORLARI ISHINI TASHKIL ETISH
- "Ishonch telefoni" operatorlari shartnoma asosida yollangan yoki Respublika tez tibbiy yordam markazi xodimlaridan shakllantiriladi.
Operatorlar Sog'liqni saqlash vaziri tomonidan tasdiqlanadigan grafikka asosan "Ishonch telefoni" ishiga jalb qilinadilar.
- Operatorlar:
kelgan chaqiruvlami qabul qilishi; murojaatchi bilan telefon orqali gaplashganda muomala madaniyati va odob-ahloq qoidalariga rioya etgan hamda savollarga aniq, qonunchilik doirasida javob bergan holda xushmuomalalik darajasida muloqot olib borishi;
murojaatchining shaxsiga doir hamda murojaatning qisqacha mazmuni haqidagi ma'lumotlami tegishli elektron tarzda Sog'liqni saqlash vazirligining "edo.ijro.uz" elektron hujjat aylanish tizimiga kiritishi;
agarda murojaatchi biror bir masala bo'yicha huquqiy tushuntirish yoki maslahat olmoqchi bo'lsa, so'ralayotgan masala bo' yicha yetarli bilimga ega bo'lganda , unga huquqiy tushuntirish yoki maslahat berishi, aks holda um "edo.ijro.uz" elektron hujjat aylanish tizimida ro 'yxatdan o'tkazishi lozim.
- Operatorlar quyidagilarga majbur:
oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasining amaldagi qonunlari, Sogʻliqni saqlash vazirligining ichki direktiv hujjatlari, sogʻliqni saqlash vazirining buyruqlari talablariga rioya qilish, oʻz majburiyatlarini sidqidildan bajarish, mehnat va ijro intizomiga, odob-ahloq qoidalariga rioya qilish;
murojaatlarni qabul qilish davomida unga ma'lum boʻlgan davlat siri yoki qonun bilan qoʻriqlanadigan boshqa sirlarni oshkor etmaslik;
oʻziga biriktirilgan kompyuter texnikalari, telefon apparatlari va boshqa mol- mulklardan toʻgʻri hamda oqilona foydalanish.
IV. YAKUNIY QOIDALAR
13. Ushbu Reglament talablarini buzgan Sogʻliqni saqlash muassasalari rahbarlari va xodimlari belgilangan tartibda intizomiy javobgarlikka tortiladilar.
