“O‘zbekiston – 2030” strategiyasi va 2024-yilga mo‘ljallangan Davlat dasturi ahamiyati, ularda belgilangan sohaga oid vazifalar ijrosi muhokama qilindi
2024-07-12 19:55:00 / Vazirlik yangiliklari

Unda Oliy Majlis Senati a’zolari, Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi, tizim tashkilotlari, oliy ta’lim muassasalari mutasaddilari va rahbar xodimlari, “Taraqqiyot strategiyasi” markazi hamda “Yuksalish” umummilliy harakati mas’ullari ishtirok etdi.
Tadbirni oliy ta’lim fan va innovatsiyalar vazirining birinchi o‘rinbosari Shohrux Daliyev ochib berib, Prezidentimizning 2024-yil 21-fevral kungi qarori bilan tasdiqlangan Davlat dasturidagi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tomonidan amalga oshirilayotgan qator vazifalar ahamiyati va ularning ijrosi yuzasidan ma’lumot berdi.
Oliy Majlis Senatining Fan, ta’lim va sog‘liqni saqlash masalalari qo‘mitasi a’zosi, senator Manzura Salimova Davlat dasturidagi yosh avlodning barkamol o‘sishi, ta’lim-tarbiya olishi, kelajakda yetuk mutaxassis bo‘lib yetishishiga qaratilgan qator chora-tadbirlarning aholi farovonligi, jamiyatmiz rivoji, yurtimiz taraqqiyoti uchun ahamiyati haqida so‘zladi.
Senator Gulnora Ma’rufova esa xotin-qizlar va gender tenglik masalalari bo‘yicha oldinda turgan muammolarni yechish ustida olib borilayotgan ishlar xususida to‘xtalib, oliy ta’lim va ilm-fanda ayollarning ulushini oshirish borasida qilinayotgan ishlar maqtovga sazovor ekanini ta’kidladi.
2024-yilga mo‘ljallangan Davlat dasturida Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligiga jami 43 ta vazifa yuklatilgan bo‘lib, ulardan vazirlik oldida qo‘yilgan eng dolzarb masalalardan biri bu ta’lim sifatini oshirish masalasi ekani, bugungi kunda ta’limdagi sifatni qabul jarayonidan boshlab ta’minlashga harakat qilinayotgani e’tiborlidir.
Hurmatli Prezidentimiz tomonidan bu yildan boshlab qabulning mutlaqo yangi tizimi joriy etib berilgani yoshlarga yangi imkoniyatlar yaratadi. “Avval test, keyin tanlov” tamoyilining zamirida ham aynan iqtidorli yoshlarning ta’lim olishini ta’minlash ustuvor vazifa etib belgilangan. Qabul imtihonlardan teng ball olgan yoshlarga teng imkoniyat yaratishga qaratilgan bu yilgi o‘zgarishlar, o‘ylaymanki, yaqin yillardayoq o‘z samarasini namoyon etadi. Shuningdek, oliy ta’lim muassasalari hamda texnikum va kollejlarga imtihonlarning bir platformada o‘tkazilayotgani ham Davlat rahbarining islohotlaridan biri bo‘lib, bunda texnikumlarning o‘quv dasturlari oliy ta’lim muassasalari bilan moslashtirish yoshlarning oliy ta’lim bilan qamrovi oshishiga va ta’lim sifati yaxshilanishligiga xizmat qiladi.
2024/2025 o‘quv yilidagi yana bir o‘zgarish – davlat granti asosida o‘qishga kirgan talabalarning imtiyozi o‘zlashtirish natijalariga qarab bir yil ichida qayta ko‘rib chiqilishi yoshlar o‘rtasida sog‘lom raqobat paydo bo‘lishiga, shu bilan birga o‘quv jarayoniga jamoatchilik nazorati o‘rnatilishiga poydevor bo‘ladi.
Shu bilan birga, joriy yildan oliy ta’lim yo‘nalishlari 40 foizga, mutaxassisliklar 15 foizga maqbullashtirildi. Bu oliy ta’limni bitirib chiqqan mutaxassis-kadrlarning ishga joylashishida yuzaga kelayotgan turli byurokratik to‘siqlarni olib tashlash bilan bir qatorda, ularning kengroq bilim olishlari uchun zamin yaratadi.
Hozirda ko‘plab oliygohlarda dunyoning TOP-300 ta eng nufuzli universitetlarining o‘quv dasturlari joriy etish ishlari amalga oshirilmoqda. Shuningdek, 2024-yilda O‘zbekistondagi ikkita oliygohning dunyoning TOP-1000 universitetlari qatoridan o‘rin olgani, o‘ylaymanki, barchamizni quvontirdi. Axir yaqin-yaqingacha bu o‘zimizga ham ertakdek tuyulardi. Hozirda «Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash muhandislari» milliy tadqiqot universiteti QS xalqaro reytingida 547-o‘rin, O‘zbekiston milliy universiteti 781-o‘rinni egallamoqda.
Universitetlarning jahon hamjamiyati bilan uyg‘unlashuvi, ularning mavqei va o‘qitish darajasini baholovchi mezon bu o‘quv dasturlarining xalqaro akkreditatsiyadan o‘tganligidir. Hozirda 6 ta oliygohimizda 38 ta ta’lim dasturi xalqaro akkreditatsiyadan o‘tkazildi va bu bordagi ishlar jadal davom ettirilyapti.
O‘quv dasturlari qanchalik zo‘r bo‘lmasin, ularni o‘qitishda, albatta, professor-o‘qituvchilarimizning bilim va salohiyati muhim o‘rin tutadi. Hozirgi kunda «Scopus» va «Web of Sciyence» jurnallarida muntazam ravishda maqolalar chop etadigan, «Xirsh» indeksi (h-indeks) 5 va undan yuqori bo‘lgan professor-o‘qituvchilar soni 417 nafarga yetdi. 1 927 nafar tadqiqotchi ilmiy darajaga ega bo‘ldi. Shundan, 1 627 nafari PhD, 256 nafari DSc. Shu bilan birga, 1 650 nafari ilmiy unvon oldi. Oliygohlarda ilmiy salohiyat 41 foizdan 44 foizga o‘sdi.
Mana shu ko‘rsatkichlarning barchasi ishlab chiqarish, iqtisodiyotimiz tarmoqlariga malakali kadrlarni yetkazish bilan bir qatorda yurtimiz kelajagi uchun xizmat qiluvchi tadqiqotchi-olimlar yetishib chiqishiga ham xizmat qilmoqda.








