Madaniyat vazirining birinchi o‘rinbosari Avazxon Tadjixanov Abu-Dabida YUNESKOning madaniyat va san'at ta'limi bo'yicha Butunjahon konferensiyasida nutq so'zladi
2024-02-15 17:20:00 / Yangiliklar
Abu-Dabi shahrida boʻlib oʻtayotgan YUNESKOning bugungi Madaniyat va sanʼat taʼlimi boʻyicha nufuzli konferensiyasida ishtirok etayotganim katta sharaf va imtiyozdir. Barcha yig‘ilganlarga O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi nomidan samimiy salomlarimni hamda tabriklarimni izhor etaman.
Mamlakatimizda keyingi yillar davomida madaniyat va san’at sohasida kadrlar tayyorlash tizimini tizimli ravishda takomillashtirish borasida salmoqli qadamlar qo‘yildi. Bunday mushtarak yondashuv yoshlar o‘rtasida ahillikni mustahkamlash, ijodiy iste’dodni rivojlantirish, san’atning turli turlariga chuqur hurmat hissini shakllantirish va jahon madaniy merosini o‘rganishni rag‘batlantirishga qaratilgan.
Ushbu sa'y-harakatlarni kuchaytirish uchun bir qancha muhim tashabbuslar amalga oshirildi. O‘tgan olti yilda O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi tomonidan turli ta’lim muassasalari, jumladan Botir Zokirov nomidagi Milliy estrada san'ati instituti, Yunus Rajabiy nomidagi O‘zbekiston Milliy musiqa va san’at instituti, shuningdek, O'zbekiston davlat konservatoriyasi, O'zbekiston davlat san'at va madaniyat instituti kabi mashhur muassasalar filiallari tashkil etildi.
Shuningdek, sanʼatga ixtisoslashtirilgan yangi bolalar musiqa va sanʼat maktablari tashkil etilib, Madaniyat vazirligi tasarrufidagi taʼlim muassasalarining umumiy soni 368 taga yetkazilib, 2017 yilga nisbatan 10,5 foizga oshdi.
Bu muassasalar iste’dodlarni tarbiyalash va yoshlarni tarbiyalashda muhim o‘rin tutadi. Ayni paytda 20 ming 303 nafar o‘qituvchi 110 ming 285 nafar o‘quvchiga turli fanlar bo‘yicha saboq bermoqda. Aytish joizki, bolalar musiqa va san’at maktablari soni 324 taga ko‘paydi, ularda 15 120 nafar o‘qituvchi 88 497 nafar o‘quvchiga ta’lim bermoqda, bu 2017 yilga nisbatan ham o‘quvchilar soni, ham pedagogik xodimlar sonidan sezilarli darajada oshib ketdi.
Shuningdek, ixtisoslashtirilgan musiqa, raqs, opera va madaniyat bilim yurtlarida 10 ming 575 nafar o‘quvchiga 3 982 nafar o‘qituvchi saboq berib, jamiyatning turli qatlamlariga har tomonlama madaniy ta’lim berishga intilayotganimizni namoyon etmoqda.
Muhim yutuqlarga qaramay, muammolar saqlanib qolmoqda. Mavjud ikki yillik kollej dasturlari talabalarning o'quv rejasi talablariga javob berishini va kerakli malakaga ega bo'lishini qiyinlashtiradi. Natijada, bitiruvchilar ko'pincha o'z malakalarini oshirish uchun qo'shimcha tayyorgarlikni talab qiladilar, ayniqsa pedagoglik faoliyatida.
Qolaversa, teatrlar, madaniyat markazlari va ijodiy jamoalarda madaniyat xodimlarining malakasini oshirish masalalari hamon yechimini topmagan. Ushbu muammolarni hal qilish hamkorlikdagi harakatlar va strategik rejalashtirishni talab qiladi.
Hukumat tomonidan ana shu e’tirozlarga javoban madaniyat va san’at sohasida kadrlar tayyorlash tizimini yanada takomillashtirish bo‘yicha me’yoriy hujjatlar ishlab chiqilmoqda. Bu sohadagi ilmiy tadqiqotlarni kengaytirish va madaniy sohaga samarali hissa qo‘shishga qobiliyatli malakali xodimlarni rivojlantirishga qaratilgan sa’y-harakatlarni o‘z ichiga oladi.
Xulosa o‘rnida aytish mumkinki, ma’lum yutuqlarga erishilgan bo‘lsa-da, mavjud muammolarni hal etish va iste’dodlarning har tomonlama rivojlanishini ta’minlash bo‘yicha sa’y-harakatlarni davom ettirish zarur. Hamkorlik va fidoyilik orqali biz madaniyat va sanʼat taʼlimi ekotizimlarini jamiyat manfaati uchun mustahkamlashimiz mumkin.